Títol |
Contruyendo un aprendizaje cooperativo e integrador. Experiencia de innovacion docente en el marco del EES |
Autor |
Ulibarri Ochoa A, Fernandez de Gamboa Quitian I |
Dades font |
METAS DE INFERMERIA ISSN: 1138-7262 - Febrero 2010 - V: 13- N: 1, Pg: 50-55 |
Localitzaciò |
Sala |
Descriptors |
Aprenentatge
Docencia
Estudiants d'infermeria
Bolonya
Infermeria medicoquirurgica
|
Resum |
La infermeria del segle XXI es troba immersa en l'Espai Europeu d'Educacio Superior (EES), que promou un nou paradigma docent centrat en el proces d'aprenentatge i en la integracio de coneixements. Aquest paradigma implica un canvi en els parametres tradicionals. Des d'aquesta necessitat, el curs academic 2007/08 l'Escola Universitaria d'Infermeria de Vitoria/Gasteiz, comen?a a desenvolupar una nova metodologia en una de les unitats tematiques de l'assignatura Infermeria Medico-Quirurgica II, basada en la construccio d'un aprenentatge cooperatiu i integrador mitjancant la combinacio de l'analisi dirigit de casos clinics en petits grups de treball i l'estudi i treball autonom de l'estudiant. En aquest article es descriu el desenvolupament d'aquesta nova experiencia i la valoracio que de la mateixa realitzen tots els agents implicats, estudiants i professors. |